wtorek, 22 grudnia 2015

"To elementarne, drogi Watsonie."

Dzisiaj opowiem trochę o moim zamiłowaniu do dzieł sir Arthura Conan Doyle'a. Genialny detektyw, Sherlock Holmes, postać wzorowana na Josephie Bellu (zaangażowanym w sprawę tajemnicy Ardlamont) jest jednym z moich ulubionych bohaterów literackich, choć niewielu o tym wie.
Niestety - do tej pory nie dane mi było przeczytać wszystkich opowiadań o sztuce dedukcji. Jako, że aktualnie czytam "Rozważną i romantyczną", nie mogę zająć się dziennikami doktora Watsona. Obiecuję jednak, że gdy tylko skończę powieść Jane Austen, zabiorę się za te dzieła.
Zainteresowanych sztuką dedukcji odsyłam do dwóch świetnych blogów, które wprawdzie mają mnóstwo błędów merytorycznych, ale za to genialnie oprowadzają po świecie Sherlocka i pomagają poznać techniki przez niego stosowane.

+ Sztuka Dedukcji
+ Polski Sherlock Holmes

Zapraszam także na stronę poświęconą szyfrom:

+ Skrypty szyfrujące
+ Wykłady o kryptografi (+ zadania i testy)

Tak na koniec... Czy ktoś w ogóle czyta to, co ja tu tworzę? Jeśli tak, to... Odezwijcie się. Mam podły humor i naszła mnie ochota, żeby usunąć tego bloga. Naprawdę mi pomoże, jeśli ktokolwiek się odezwie, zostawi komentarz, czy chociaż napisze na maila (zasypana.przez.ksiazki@onet.pl)

"Nic tak nie objaśnia sprawy, jak opisanie jej innej osobie." (Sherlock do Watsona w opowiadaniu "Srebrna Gwiazda")

"-Mamy dobre tempo - rzekł, patrząc to przez okno, to na zegarek. - Jedziemy teraz z prędkością piędziesięciu trzech i pół mili.
- Nie zauważyłem słupków milowych - odparłem.
- Ja również nie. Ale słupy telegraficzne na tej linii stoją co sześćdziesiąt jardów, a reszta jest już prostym wyliczeniem."
("Srebrna Gwiazda")

1 komentarz:

  1. "Nic tak nie objaśnia sprawy... heh może dla Sherlocka jest to elementarne ale mnie się tu kołacze jak śpiewała Grażyna Świtąła http://www.tekstowo.pl/piosenka,grazyna_Switala,dwa_serca_jak_pociagi_dwa_1.html :))) czekam na dalsze wpisy

    OdpowiedzUsuń